Produktnyheter - CampTrac & CAVVISIT

2022-09

Största uppdateringen sedan CampTrac & CavVisit skapades

Hej alla kunder och vänner!

Här kommer produktnyhetsbrevet för passersystemet och betalsystemet CampTrac samt det automatiskta besökssystemet CavVisit. Här hittar du Spännande nyheter, STORA nyheter och månnnnga nyheter. 😊

Vi får be om ursäkt för mängden information i denna uppdatering, men vi har jobbat länge på den. Vi har jobbat så pass hårt på den så att vi skulle vilja säga att de är den största uppdateringen av APV plattformen (plattformen där CampTrac och CavVisit ingår) sedan plattformen lanserades.

Vi hoppas verkligen du finner något som intresserad dig bland alla dessa uppdateringar. Undrar du över något eller vill veta mer? Här gärna av dig! KONTAKT

Partners som är med på tåget

Samtliga våra integrationspartners (DL Systems, Digital Rez, Planyo, Q-channel, Speeron, Transitor, Turbo med flera) har jobbat hårt på sina integrationer till CampTrac och CavVisit. Med det nya API:et (som också uppdaterats) kommer ännu fler funktioner att bli tillgängliga i de system ni använder tillsammans med CampTrac och CavVisit.

PartnerSec APPen är här

En APP för alla online dörrar!

Med den nya APPen kan en användare (en person som behöver öppna dörrar på en eller flera platser) få tillgång till dörrar och bommar genom ett enkelt klick på en knapp. Användaren kan också använda en QR-kod som fungerar som ett passerkort.

APPen är en så kallad ”multi-site” APP vilket betyder att den tillåter användare att ha tillgång till flera platser (flera CampTrac-kunder) i en och samma APP. På så sätt kan användaren ha en APP för alla platser där CampTrac används.

Detta innebär att om, till exempel, användarens arbetsplats använder CampTrac som ett passersystem kommer APPen att visa ett konto som innehåller alla virtuella nycklar från arbetsplatsen och användarens gym också använder CampTrac kommer det att finnas ett till konto med nycklar för gymmet i APPEN. Om sedan användaren bokar en plats på camping kommer detta konto också visas i APPen.

APPen kan ha en obegränsad mängd konton och nycklar från olika platser som använder CampTrac och varje konto följer konto-utfärdarens unika regler och giltighetstid (arbetsplats, camping, gym, skidstuga, äldreboenden med flera).
APPen öppnar alla dörrar eller barriärer som använder CampTrac Online-kortläsare.

Enkelt och smart, eller hur? 😊

APP är gratis att ladda ner för alla slutanvändare.

Läs då gärna mer här: https://partnersec.se/passersystem/

The SMS-key™ (för de som inte vill ladda ner en APP)

SMS-Key

SMS-nyckeln™ är virtuella nycklar (en eller flera) som du kan skicka till en användares smarttelefon via SMS. SMS-nyckeln™ visas som länkar i användarens telefon som de klickar på för att öppna en dörr.

Syftet med SMS-nyckeln™ är att ge en användare tillgång till en eller flera dörrar under en viss tid utan att behöva ge ut smartkort eller ge dem fysiska nycklar.

Och självklart kan du skicka dem till vem som helst/var som helst så länge de har en smart telefon (vilken smart telefon som helst). Ingen APP krävs! 😊

CampTrac-administratören kan enkelt utfärda en SMS-nyckel™ till en användare när som helst. Denna funktion sparar tid, resurser och minskar stressen för att vara på en specifik plats vid en specifik tidpunkt för att behöva lämna ut ett passerkort eller ge ut nycklar.

SMS-nyckeln öppnar alla dörrar eller barriärer som använder CampTrac Online-kortläsare.

QR-key™ (för de som vill skicka en QR-kod som kan användas i en smart telefon eller skrivas ut på papper)

QR-keys

QR-key™ är en speciell QR-kod som fungerar som en nyckel för att öppna dörrar eller barriärer. QR-nyckeln™ kan skickas till en användares smarttelefon i ett SMS eller i ett e-postmeddelande.

QR-nyckeln™ är väldigt praktisk när du vill skicka en tillfällig nyckel till en person.

QR-nyckeln™ är mycket praktisk att skicka till besökare, gäster, bud och lastbilschaufförer.

QR-key™ kräver CampTrac QR-key™-läsare. CampTrac QR-key läsare läser både QR-keys™ och Mifare-kort.

PIN-koder (för dem som gillar koder)

PIN koder till mobilen

Nu är det superenkelt att skicka en unik PIN-kod som dina användare, gäster eller besökare som de kan använda för att öppna dörrar och säkerhetsgrindar. I CampTrac kan du enkelt utfärda en PIN-kod och skicka den via SMS eller e-post.

CampTrac administratören bestämmer hur länge PIN-koden ska gälla.

I CampTrac Real-Time monitor kan du se när användaren använder PIN-koden.

PIN-koder fungerar på alla dörrar och säkerhetsbarriärer som använder CampTrac Online-kortläsare med knappsats.

Uppdaterad menystruktur

CampTrac Meny

I takt med att CampTrac-systemet har fått fler funktioner har menystrukturen blivit svårare att överblicka och vi kände att det var dags för en förenkling. Så vi såg till att de mest använda funktionerna visades direkt och att alla administrativa funktioner samlades i undermenyer.

 

Välj Arbetsstation vid inloggning i systemet.

välj arbetstation

När du loggar in på CampTrac måste du tilldela en arbetsstation (arbetsstationsnummer) till din inloggade session. Syftet med arbetsstationsnumret är att CTOWC (den lilla Windows-mjukvaran som kommunicerar med kortprogrammeraren) behöver kommunicera med din webbläsare för att ”fånga” de kommandon du vill göra, t.ex. som att programmera ett passerkort eller lägga till pengar på ett kort.

Denna nya funktion kommer att fråga dig vid inloggning vilken arbetsstation du vill använda om du inte redan har en tilldelad.

Nya rapporter

Rapporter CampTrac

Vi har lagt till 6 nya rapporter som avsevärt kommer att förbättra möjligheterna att extrahera data från systemet på det sätt du vill ha det. Alla rapporter är möjliga att exportera till Microsoft Excel så att du kan arbeta vidare med dem där.

Larm monitor som visar larm realtid.

Larmmonitor passersystem CampTrac

Vi har lagt till en larmmonitor i realtid som visar dig alla larm från dörrmiljöerna i realtid.

larm sms och email

Vi vet att inte många av våra kunder inte ständigt tittar på larmmonitorn (även om den är riktigt bra) så vi lade till textmeddelanden (SMS) och e-post för alla typer av larm. När ett larm dyker upp får du ett SMS (eller e-post) så att du inte behöver vara utkik efter larm, utan snarare bli informerad om något misstänkt händer. Du kan självklart anpassa de meddelanden som skickas via SMS och e-post när ett larm dyker upp.

Avancerad schemahantering för Kort och Kod.

schemahantering kort och kod passersystem

De avancerade schemana tillåter CampTrac-administratören att skapa scheman för när kortläsaren endast accepterar kort eller när den kommer att kräva att kortinnehavarna uppvisar sina kort och sedan trycker in sin PIN-kod för att öppna dörren. Schema-funktionen inkluderar hantering av dagliga scheman (timmar/minuter), veckoscheman (mån-söndag), semesterscheman och årliga scheman.

Fördel: Detta är en avancerad funktion som gör det möjligt för CampTrac-administratören att öka säkerheten i byggnader där åtkomst med kort är ok under dagtid och under nattetid/helger/helger kommer alla kortinnehavare att behöva ange sin PIN-kod efter att de har visat upp sin kort.

Detta säkerställer också att ett förlorat kort inte kan användas utanför kontorstid utan att använda en PIN-kod. Denna funktion följer konceptet ”något du har (kort) och något du vet (PIN-kod)”.

Ytterligare funktioner och förbättrningar

  1. CTOWC (CampTrac Windows Client). CTOCW är nu uppdaterad till version 2.6 och inkluderar följande förbättringar.
    1. Ignorera alla andra kortläsare (smart card readers) än CTC200. Tidigare kopplade CTOWC-klienten upp sig själv till alla smarta kortläsare på datorn där den installerades (inklusive Windows Hello). Detta skapade flera onödiga felmeddelanden. Detta kunde också ställa till problem med att utfärda kort.
    2. CTOWC-ikonen är alltid synlig på Verktyg-menyn. Den lilla ”C”-ikonen som är synlig i Windows verktygsfält visades bara när CTOWC-fönstret minimerades. Nu syns det alltid när klienten är igång.
    3. CTOWC körs utan att Logging körs som standard. Om loggning krävs är det nu möjligt att starta den när som helst. Loggning används främst i supportsyfte.
  2. Online kortläsare Statusuppdatering. Du kan nu manuellt testa statusen för online-kortläsaren om du misstänker att statusen för kortläsaren är felaktig.
  3. Dölj kryssrutan ”Alltid giltig” för användare. Systemadministratören kan nu dölja kryssrutan ”Alltid giltig” för anläggningsadministratör. Syftet med denna funktion är att förhindra att en användare av misstag utfärdar ett kort som är giltigt för alla tider.
  4. Standard APP-kort. Som en del av PartnerSec APP-implementeringen kan anläggningsadministratören nu utfärda ett kort som kommer att vara ”standard APP-kort” för en anläggning i APP.
  5. Uppdaterat RESTFul API. I det uppdaterade API:et är det nu möjligt för utvecklare att skapa nycklar (RFID-kort, PIN-koder, SMS-nycklar, QR-nycklar) med ett enda kommando.
  6. Uppdaterade användargrupper. Inkludera byggnader, scheman och reläschema i användargrupper.
  7. Flera säkerhetsuppdateringar. Vi har nu implementerat användarskydd för samtidiga användare, skydd mot att försöka med ett felaktigt lösenord för många gånger, sessionstid (användaren kommer att låsas ute efter en viss mängd inaktivitet) och många andra nya säkerhetsfunktioner.
  8. Bugg fixar
  9. QR-nycklar och SMS-nycklar kan nu skickas separat.
  10. Realtidsövervakningsloggar (loggar över åtkomst till kortläsare) visar nu kortavläsningar från så kallade ”universella kortläsare” (kortläsare delas mellan hyresgäster).
  11. Inga begränsningar i behörigheter. Att lägga till kortläsare till en behörighet skapade ett fel när antalet kortläsare översteg 50. Detta är nu korrigerat och det finns ingen begränsning på antalet kortläsare som ingår i en behörighet.
  12. Översättning. Översättningen ”Fast pris” i produktskärmen har nu ändrats till ”Flexibelt pris” eftersom den användes för att hantera flexibla priser och inte fasta priser
  13. Åtgärdat andra översättningsproblem.
  14. Åtgärdat övriga buggar.


Passersystemet CampTrac växer så det knackar - 45 nya passersystemskunder

45 nya passersystem-kunder! Under 2021 valde 45 företag och organisationer att börja använda det cloudbaserade passersystemet CampTrac med QR-koder, taggar, passerkort och APP. Nu har vi fler än 350 företag och organisationer som använder passersystem från oss.

 

Varför väljer de vårt passersystem? Svaret kan variera, men genomgående är att de valde CampTrac för att det är superflexibelt, kostnadseffektivt, enkelt att använda och anpassas just till deras behov. Läs då gärna mer här: https://partnersec.se/passersystem/

 

CampTrac passersystem kortläsare

Passersystem med QR-koder växer i popularitet när priset på passerkort ökar

CampTrac QR stemkoder passersy

Då priset på passerkort ökar så har alternativet QR-koder ökat rejält då QR-koder då dessa kostar betydligt mycket mindre. Vårt passersystem CampTrac är designat för att hantera QR-koder och passerkort som skickar via SMS. Läs mer om passersystem med QR-koder här: https://partnersec.se/passersystem/passersystem-qr-kod/

CavVisit Automatiskt Besökssystem - Nyheter

Besökare checkas automatisk in när de kommer med bilen

Astrid Lindgrens Värld passersystem

Incheckning med automatisk registreringsskyltkamera.

Om en besökare får en inbjudan att besöka en verksamhet som använder CavVisit kan besökaren skriva in sitt registreringsnummer (tillsammans med övrig information) i den webbaserade föranmälan (länk som de får tillsammans med inbjudan).

Om de gör detta kommer ALPR-kameran (Automatic License Plate Recognition camera) automatiskt att läsa registreringsskylten på besökarens bil när de kommer till företaget de besöker, öppna bommen/grinden, checka in dem i CavVisit, skapa automatiskt QR- kod i CampTrac och ge dem tillgång i QR-läsarna i garaget kopplat till CampTrac.

Besöksmottagarna kommer också, automatiskt, att meddelas via SMS/E-post om sin ankomst. Förutsättning är att systemet använder CampTrac-integration.

En ny Dashboard med inbyggd personräknare

dashboard
cavvisit dashboard 2 besökssystem

Ny dashboard med helikoptervy över anslutna anläggningar

Ny Dashboard som innehåller en allmän översikt över mötes-status i anslutna anläggningar. Detta smarta verktyg ger ansvariga en överblick över nuläget för alla möten som pågår samt de som är planerade.

Och en andra vy som visar förbokade möten som kommer. Denna vy används för att planera hur mycket personal som behövs under kommande dagar/vecka/månad baserat på antalet förbokade besökare som kommer.

Personräknare

Personräknaren är inbyggd del av dashboarden som visare hur många besökare, besöksmottagare och personer som befinner sig i byggnaden just nu.

För att personräknaren ska fungera ska CavVisit användas tillsammans med passersystemet CampTrac och speed gates med IN och UT läsare.

Nytt nödutrymningssystem är en modul i CavVisit

Nödutrymningsfunktion med individuella meddelanden till alla besökare, besöksmottagare och behöriga myndigheter

När Utrymningsfunktionen är aktiverad skickar utrymningssystemet ut SMS med individuella självbetjäningslänkar, kartor och instruktioner till personal och besökare. Alla kan rapportera in sin egen status och därmed uppdateras system automatiskt.

Administratörer och räddningspersonal kan se status och plats för alla personer på anläggningen, i realtid, samt kontaktuppgifter så att de kan kontakta de som inte har rapporterat sin status eller ännu inte kommit till uppsamlingsplatsen.

Utrymningssystemet är ett så kallat självbetjäningssystem, vilket innebär att alla personer på anläggningen får ett individanpassat sms med instruktioner och länkar som gör det tydligt att utrymningslarmet är till för dem och inte ska ignoreras.

Systemet ger brandskyddschefer och utrymningsansvariga ett mycket effektivt och tydligt verktyg där de kan se exakt alla som är inne på anläggningen, deras status (vad de har rapporterat via utrymningsportalen) och deras kontaktuppgifter så att de enkelt kan söka igenom alla, men även prioritera dem eftersom den ännu inte har uppdaterat sin status.

Tillägg till nödutrymningssystemet

Uppdaterad nödutrymningsfunktion för att även omfatta anställda (nu besökare OCH anställda).

Den tidigare nödutrymningsfunktionen inkluderade besökare, men nu kan CavVisit även skicka evakueringsmeddelanden till alla anställda i byggnaden.

Förutsättning är att systemet använder CampTrac-integration. Antalet incheckade BESÖKARE, incheckade VÄRDAR och PERSONER totalt kan ses i Dashboard och i evakueringslistan.

Integration med Kone destinationssystem

qr kod kone

QR-koder skickar besökare till rätt våning

Besökare får QR-koder från besökssystemet CavVisit som sedan, automatiskt, guidar besökaren till rätt våning med hissen som är effektivast att använda. CavVisit’s nya självservicekiosk automatiserar hela besökshantering tillsammans med Kones plattform.

Tack vare Kones nya destinationsplattform i kombination med besökssystemet CavVisit kan befintliga hissars effektivitet öka så mycket att fastighetsägaren inte behöver investera i fler hissar för att få högre kapacitet.

Med besökssystemets nya integration till Kones senaste destinationsplattform automatiseras entrésäkerheten för både anställa och besökare.
Rätt personer på rätt plats

Med besökssystemet CavVisit’s unika multisite struktur med inbyggd våningsplanshantering garanteras det att besökaren endast kan åka till den våning där besöksmottagaren befinner sig.

QR-koden från CavVisit fungerar som ett intelligent passerkort och skickar besökaren direkt till rätt våningsplan.

Kölappsystem

kölappsystem

Inbyggd kölappsystem för receptioner som behöver utfärda kölappar till besökare som behöver personlig hjälp.

Det helt nya inbyggda Köhanteringssystemet tillåter CavVisit administratör att definiera en eller flera anläggningar i CavVisit som en ”Kölapps-anläggning”.

Besökaren kan då klicka på en knapp på CavVisit Enterprise-kiosk (eller välja mellan flera om det finns olika köer) för att skriva ut en köbricka.

Observera att Enterprise-kiosken kan hantera flera olika ”Kölapps-anläggningar” om kunden vill ställa in olika köer för olika ändamål.

Den här funktionen är väldigt praktisk för receptionen som hanterar både ”walk-ins”, vilket innebär att personer som går in i receptionen och har ett ärende men inte vet vem de ska besöka eller vart de ska gå. Genom att ta en kölapp får besökaren en pappersbricka med ett könummer och könumret kommer att visas på en stor skärm när det är deras tur.

Receptionisten/administratören kan att se alla köer och hur länge varje nummer har väntat. De kan enkelt byta nummer från CavVisit Admin-klienten.

Buggfixar och Säkerhetsuppdateringar

öppen arkitektur besökssystem och passersystem

I den nya versionen av CavVisit har en serie med kända buggar och fel åtgärdats.

För mer information angående dessa vänligen se Release Notes för berört system.

Jag vill ha offert!

Kontakta oss nu så återkommer vi med en offert.