Utrymningssystem

Utrymningssystemet är ett automatiskt system för utrymning som skickar personliga meddelanden till alla personer på anläggningen med självservice länkar där de uppdaterar egen utrymningsstatus samt bifogade instruktioner och interaktiva kartor. Det cloudbaserade utrymningssystemet är säkert, enkelt och smidigt att använda oavsett hur många byggnader eller anläggningar du vill säkerställa. 

Fyll i vårt formulär så hjälper vi dig med alla dina frågor:

1. Vad?

2. Vem?

3. Ditt meddelande

Utrymning har aldrig varit säkrare

Vid utrymning så skickar det integrerade utrymningssystemet ut kartor, instruktioner och individuella självservice-länkar till utrymningsportalen där personal och besökare rapportera sin egen status. Administratörer och räddningspersonal kan se status på alla personer på anläggningen, i realtid, samt kontaktuppgifter till dem så att de kan kontakt dem som inte rapporterat sin status eller inte kommit till uppsamlingsplatsen ännu.

Nästa generations utrymningssystem

Med smarta kortläsare som gör CampTrac att det blir enkelt för användarna att öppna dörrar på ett säkert sätt via mobiltelefonen eller passerkort.

Utrymningssystemet skyddar det som räknas

Utrymningssystemet är marknadens första utrymningssystemet som är designat som ett IT-system. Det betyder att det är, från grunden, byggt för att vara enkelt, säkert och vara riktigt snabbt.

När du vill vara säker väljer du utrymningssystem från oss

Att välja vårt utrymningssysetm är att välja en lösning som är modern, flexibel och smart. Tack vare dess unika flexibilitet skräddarsys systemet för att passa just dina behov.

Utrymningssystemets funktioner

PartnerSecs utrymningssystem innehåller en rad funktioner som anpassas till varje verksamhets behov.

Självservice-system

Utrymningssystemet är ett så kallat självservice-system vilket innebär att alla personer på anläggningen får ett individualiserat SMS med instruktioner och länkar vilket gör att det blir tydligt utrymningslarmet är till för dem och inte ska ignoreras.

För brandskyddsansvariga

Systemet gör att brandskyddsansvariga och utrymningsledare får ett väldigt tydligt verktyg där de kan se exakt alla som är inne på anläggningen, deras status (vad de har rapporterat via utrymningsportalen) och deras kontaktuppgifter så att de enkelt kan söka upp alla, men också prioritera dem som ännu inte uppdaterat sin status.

Kopplas till brandlarm och utrymningslarm

Utrymningssystemet är cloudbaserat och ska användas via mobiltelefoner, tablets och PC. Systemet kopplas till brandlarm och andra typer av larmanläggningar för att initieras automatiskt vid utrymningslarm.

Automatisk insamling

Utrymningssystemet är en modul i besökssystemet CavVisit och passersystemet CampTrac. När anläggningen använder CavVisit och CampTrac så samlas det automatiskt in vilka anställda som är på anläggningen och vilka besökare/konsulter som är på anläggningen.